banner29

Suriyeli izciler Başakşehir’de

Başakşehir Belediyesi, Başakşehir İzcilik Kulübü öğrencileri Suriyeli izcileri ağırlıyor.

Suriye'deki iç savaştan kaçarak Türkiye’de Akçakale Süleymanşah Konaklama Tesisleri’nde kalan 200 Suriyeli İzci, Başakşehirli izciler ile bir araya geldi. Suriyeli öğrenciler Başakşehirli izciler ile birlikte bir hafta boyunca aldıkları eğitimler ile izciliğin inceliklerini öğreniyor.

Akçakale Kaymakamlığı ile ortaklaşa gerçekleştirilen proje çerçevesinde Şanlıurfa'dan gelen izciler, Başakşehirli izciler ile birlikte Şamlar Tabiat Parkı’nda bulunan tesislerde eğitimler alıyor.  Bir hafta boyunca Başakşehir’de kalacak olan Suriyeli izciler, Başakşehirli arkadaşları ile birlikte çadır da yaşam, terminoloji, teknik iz işaretleri, yürüyüş teknikleri, doğa da yaşam, telsiz kullanma, düğümler, mors alfabesi ve fonotik alfabe gibi eğitimler alıyor. Kampa katılan izciler gün boyunca ayrıca tırmanma, fly fox, bisiklet, voleybol, badminton, bocce, izci parkuru, binicilik, okçuluk gibi etkinliklere de katılarak hem sosyalleşiyor hem de bilgilerini artırıyor.

Hedef 2500 izci ağırlamak

İlki geçtiğimiz sene gerçekleştirilen ve 100 öğrencinin katıldığı organizasyona bu sene 200 Suriyeli kız ve erkek izci katılıyor. 2011 yılından bu yana 10.000’inin üzerinde izcinin katıldığı Başakşehir İzcilik Kulübü’nün bu yıl ki hedefi ise 2500 izci ağırlamak.

Başakşehir Belediyesi Başkan Yardımcısı Nurettin Ertemel, Suriyeli izcileri Şamlar Tabiat Parkı’nda ziyaret etti. Öğrenciler Başkan Yardımcısını ‘Özgürlük marşı’ ile karşıladı. Öğrenciler ile bir süre sohbet eden Başkan Yardımcısı Ertemel, izcilik eğitimleri ile ilgili bilgiler verdi, “Başakşehir Belediyesi olarak Şamlar Ormanında devam eden izcilik faaliyetimiz var. İlçemiz genelde siteli yönetimlerin hakim olduğu bir alan. İzcilik altında böyle bir pencere açmakla çocuklarımızı hayata hazırlamada faydalı olacağımızı düşünüyoruz. Bu eğitimler onların yaşamlarını kolaylaştıracak, faydalı olacak programlardan oluşuyor. İzcilik çalışmalarını yaparken de Başakşehir’de faaliyet gösteren Sivil Toplum Kuruluşları ile de birliktelikler de yaptık. İki yıldır da Akçakale kampından Suriyeli mülteci izcileri ağırlıyoruz.”

İzciler, İstanbul’u birlikte gezecek

Suriyeli izciler eğitimlerin yanın da Başakşehirli izciler ile birlikte İstanbul’un güzelliklerini yakından görmek için geziye de katılacak. İstanbul’un tarihi ve turistik mekanlarını gezecek olan izciler düşüncelerini şu şekilde dile getirdi;

Bilal Ecc Cerad: “Burada bulunmaktan çok mutluyuz. Yeni yeni arkadaşlar edindik. Arkadaşlarımız ile birlikte pek çok etkinliklere ve eğitimlere katılıyoruz. Ata binmeyi, okçuluğu öğrendik. En çok tırmanma etkinliğini beğendim. Kamp alanımız çok güzel. Bu hizmetlerinden dolayı Başakşehir Belediyesi’ne çok teşekkür ediyoruz.”

Özcan Ikın: “Suriyeli arkadaşlarımız çok cana yakın. Birlikte çok iyi anlaşıyoruz. İhtiyacımız olduğun da hemen yardım ediyorlar. Onlarla birlikte eğitimler alıyoruz. Ben iki yıldır izcilik kampına geliyorum ve çok memnunum.”