banner32

Başakşehir İzcilik Kampı devam ediyor

Başakşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Başakşehir İzcilik Kulübü, Şamlar Tabiat Parkındaki eğitimlerine devam ediyor.

Gruplar halinde verilen eğitimlerde öğrenciler; takım çalışmasını öğreniyor, temel izcilik tırmanma, yön bulma, okçuluk, binicilik, ilk yardım dersleri veriliyor. Şamlar Tabiat Parkının doğal atmosferinde yeni dostluklar ediniyor.

Fiziksel ve zihinsel becerileri gelişiyor

Başakşehir Belediyesi bünyesinde verilen ‘İzcilik Eğitimlerine’ 4 senede 5 binin üzerinde öğrenci katıldı. Çocukların ve gençlerin fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve ruhsal gelişime katkıda bulunan izcilik kampı, 2014 yılı eğitimleri 16 Haziran’da başladı. Eğitimler, 30 Ağustos’da sona erecek.

Her hafta yaklaşık 250 kişilik gruplar halinde birer hafta olarak verilen eğitimlere, izciler dilerlerse birden fazla haftada katılabiliyor. Öğrenciler ilk günde yaş gruplarına ve obalara (7-11, 11-15, 15-18) ayrılıyor. Öğrenci kıyafetleri ve ekipmanlarının Belediye tarafından karşılandığı Kampta öğrenciler hafta boyunca; binicilik, okçuluk, tırmanma duvarı, izcilik temel ve ileri bilgiler, izci oyunları, ilk yardım eğitimleri, düğüm, hijyen dersleri, ilk yardım dersleri, yürüyüş teknikleri, temel arazi bilgisi, değerler eğitimi, telsiz eğitimi, yürüyüş teknikleri gibi geniş bir yelpazede eğitimler alıyor. Eğitimler, liderler ve alanında uzman öğreticiler tarafından veriliyor.

7/24 Sağlık hizmeti

Başakşehir İzcilik Kulübünde etkinlik alanında, öğrencilerin oluşabilecek sağlık problemleri için 7/24 ambulans, doktor ve hemşire hizmet hazır bulunduruluyor.

Başakşehir İzcilik Kampının öğrencilerin fiziksel ve sosyal gelişimlerine büyük katkılar sağladığını belirten kampın müdürü İmran Taskesen, öğrencilerin bir gününü anlatıyor, “Öğrencileri öncelikle yaş gruplarına göre ayırıyoruz. Güne, sabah sporuyla başlıyoruz. Kahvaltı, teftiş, temizlik ve bayrak töreninin ardından eğitimlerimiz başlıyor. Geniş bir yelpazede etkinliklerimiz oluyor. Öğle yemeğinin ardından tekrar eğitim alanına geçiyoruz, 5 çayı ve tekrar eğitimler şeklinde devam ediyor. Akşam yemeğinin ardından ise dinlenmeye geçiliyor. Her gece kamp ateşimizin etrafında toplanıyoruz, şarkılar söyleniyor. Öğrenciler ayrıca her gece nöbet tutuyor.”dedi.

‘Disiplini, ekip çalışmasını öğreniyoruz’

Kamber Ünsal: “Kayaşehir’den geldim. Üç haftadır izcilik kampına geliyorum. Gün içersinde çok güzel faaliyetlere katılıyoruz. Haritayla hedef bulma eğitimi çok keyifliydi. Tüm arkadaşlarıma öneriyorum, gelecek senede katılacağım.”

Emir Kantarcı: “13 yaşındayım. İzcilik faaliyetinin olduğunu web sitesinden öğrendim ve kayıt oldum. İlk defa izcilik kampına katılıyorum. Obalara ayrıldık, çadırlarımızı kurduk. Yön bulma, hedef bulma gibi etkinliklere katıldım. Akşamları kamp ateşi etrafında toplanıyoruz. Şarkılar söylüyoruz. Burası daha disiplinli bir yer. Burada ki disiplini ve düzeni evimde de sürdüreceğim.”

Furkan Pirci: “Bahçeşehir, Ispartakule’den geldim. Buraya ikinci defa geldim. Ergen izci grubundayım. Haritayla harita bulma eğitimi aldık. Gece yürüyüşü olacak, tırmanma etkinlikleri var. Çadırda ilk kaldığımda, ailem dışında kalamam demiştim. Ama çok rahatmış. Burada çok düzenli bir hayat var, annem çok memnun. Evde de evi ben topluyorum.”

Emine Sulun: “İlk defa kampa katıldım. 18 yaşındayım. Kardeşim geçen hafta gelmişti, heyecanla bize anlattı, onun ısrarıyla geldim. Israr ettiği kadar varmış, çok güzel geçiyor kamp. Samimi bir arkadaşlık ortamı var. Disiplini öğreniyoruz, ekip çalışmasını öğreniyoruz.”

Cihan Elmacığil: “12 yaşındayım, ilk defa katıldım. Akrabalarımın yanına gitmiştim ama ilk defa bu kadar yabancıların olduğu bir yerde ailemden ayrıyım. Ama çok kolay arkadaşlık kurdum. Çadır’da ilk defa kaldım, çok rahat. Ormanda kalmaktan önceleri korkmuştum, üstümüzde böcekler gezer diye. Güvenli olduğunu gördüm. Gelecek sene yeniden geleceğim.”

Şeymanur Aybek: “Fatih’te oturuyorum. 8,5 yıldır izciyim, o yüzden alışkınım. Tırmanma, okçuluk, yön bulma, düğüm atma gibi etkinlikler oluyor. Kamp ateşlerimiz çok eğlenceli. Burada kendimiz çadırımızı kuruyoruz, topluyoruz. Evde de bu düzen devam ediyor. Anne, babamıza daha çok yardım ediyoruz.”

Esra Sinem İlgün: “9 senedir izciyim. Bu sene izcilik kulübü bünyesinde ücretsiz olarak Balkanlara gittik. Osmanlı mimarilerini yakından gördük. Camileri ziyaret ettik, dönmek istemedik.”